2019 Yılı Yaklaşırken

Değerli Üyelerimiz,

Ülkemiz, turizm açısından çok başarılı bir yılı geride bırakmak üzere. Yabancı ziyaretçi sayısı bakımından rekor kıracağımız bir süreci ardımızda bırakmaya hazırlanırken, turizm kaynaklı gelirleri artırmaya odaklandığımız bir dönemin de eşiğindeyiz. Bu çerçevede oluşturduğumuz stratejimizle, 2019 yılı için tanıtım ve pazarlama çalışmalarımıza, dünyanın en önemli turizm fuarı organizasyonlarından biri olan World Travel Marketing (WTM) Londra ile birlikte başladık.

5-7 Kasım tarihleri arasında Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Mehmet Nuri Ersoy’un katılımı ile gerçekleştirilen WTM Londra Fuarı’nda, ülkemizin sahip olduğu kültürel değerleri ön plana çıkaran bir anlayışla yer aldık. Bu çerçevede; TÜRSAB standında ziyaretçileri 3 boyutlu sanal gerçeklik gözlükleriyle, dünyadaki ilk tapınak olarak bilinmesi ile tarihin sıfır noktası olarak kabul edilen ve bu yıl UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne giren Şanlıurfa Göbeklitepe ve gastronominin başkenti Gaziantep’te geziye çıkarttık.

Fuar süresince gerçekleştirdiğimiz görüşmelerde 2019 yılına ilişkin talebin yüksek olduğunu gözlemlemekten büyük memnuniyet duyduk. İngiltere pazarında yaşanan yükseliş, 2019’a da yansıyacak. İngiltere’den yüksek gelirli kitlenin dönüş yaptığını görmek ve söz konusu pazardan Antalya’nın daha fazla pay almaya başlamasını görmek de sevindirici bir gelişme oldu. Bu pazardan gelen talep artışı ile birlikte, turizm gelirlerimizin artırılması yönündeki hedeflerimize uygun bir döneme girdiğimizi görüyoruz.  

Bundan sonraki süreçte, ülkemizin tanıtımında fuarların yanı sıra üyelerimiz ve sektör paydaşlarımızla yerinde tanıtımı öne çıkaran ve workshop etkinliklerine ağırlık veren bir stratejik yaklaşımı hayata geçireceğiz. Rusya, Almanya ve Avrupa gibi ana pazarlarımızdaki çalışmalarımızın yanı sıra; Hindistan, Japonya, Güney Kore, Çin, Latin Amerika gibi yüksek harcama potansiyeline sahip pazarları da hedeflerimiz arasına koyduk.

Ülkemizin tarihi ve kültürel güzelliklerini yabancı misyon şeflerine tanıtmaya başladık. Bu kapsamda ilk olarak; Çin, Hindistan, Ukrayna, Bosna-Hersek, Makedonya büyükelçilerine, aileleri ile birlikte Gaziantep ve Şanlıurfa’yı gezdirdik ve misafirlerimizden çok beğeni aldık. Bu gezilerimiz diğer ülke büyükelçileri ve Türkiye’nin diğer bölgeleri ile devam edecek. Çok önemli bulduğumuz dijital dönüşüm çalışmalarımızda sona yaklaşıyoruz. TÜRSAB olarak, Türkiye Bilişim Vakfı ile yaptığımız iş birliğinin sonuç raporunu çok yakında açıklayacağız. Türk turizmi ve TÜRSAB için bir diğer önemli etkinliğimiz ise; 12. Uluslararası Travel Turkey Fuarı olacak. 6-8 Aralık 2018 tarihleri arasında İzmir’de gerçekleşecek olan Travel Turkey Fuarı’nda bu yıl teknoloji rüzgarı esecek.

2019 yılına ilişkin hazırlıklarımız devam ederken, üyelerimizle iletişimimizi güçlendirecek adımlar atmaya da devam ediyoruz. Bu çerçevede hayata geçirdiğimiz TÜRSAB TV, zengin içeriği ve sektöre özgü programları ile internet üzerinden her an erişime açık olarak yayınlarını sürdürüyor. Birliğimiz ile üyelerimiz arasındaki interaktif bağı kuvvetlendiren TÜRSAB TV’de; Yönetim Kurulu Üyelerimiz ve İhtisas Başkanlarımız, üyelerimizden gelen soruları “Acentalar Soruyor” programıyla yanıtlarken, üyelerimizden yoğun ilgi gören ve başarılı bir şekilde devam eden TÜRSAB Akademi Eğitimleri de üyelerimizin mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak biçimde yayınlanıyor. Yayın akışında özgün içeriklerle ülkemiz turizmi ile ilgili tanıtımlara dayer veren TÜRSAB TV, birçok yeni formatıyla turizm sektörüne çağdaş bir soluk kazandırıyor.

TÜRSAB’ın yeni iletişim kanallarından bir diğerini ise yeni kurumsal yayınımız “The Voice Of Travel” Dergisi oluşturuyor. Enerjik bir ekip, dopdolu bir içerik ve turizm sektörünü A’dan Z’ye kucaklayan bir bakış açısıyla yayın hayatına başlayan “The Voice Of Travel” Dergimiz, Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Mehmet Nuri Ersoy’un konuk olduğu Özel Sayısı ile sizlere ulaşacak. “The Voice Of Travel” Dergisi'yle, TÜRSAB’ın faaliyetleri konusunda bilgileri paylaşmanın yanı sıra; özel konu ve konuklarla siz değerli üyelerimizi buluşturmayı hedefliyoruz.

20 Mart 2019’da bu yıl ilkini düzenleyeceğimiz; “Turizmde Fark Yaratanlar” ödül töreni için çalışmalarımız devam ediyor.

Tüm bunların yanında seçim öncesinde üyelerimize verdiğimiz sözleri de tek tek yerine getirmeye devam ediyoruz. Bu çerçevede, kaçak acentacılık faaliyetlerini önleme noktasındaki çalışmalarımızı aralıksız biçimde sürdürüyoruz. Bir yandan denetim ekibimizi güçlendirmeye devam ederken, diğer taraftan da 2019 yılından itibaren TÜRSAB plakalarında denetim etkinliğini sağlamak amacıyla karekod uygulamasına geçiyoruz. Yeni düzenleme ile kaçak acentacılık faaliyetlerinin daha etkin biçimde denetlenmesine olanak sağlayacak bir süreci de başlatmış olacağız.

Seçim öncesinde üyelerimize verdiğimiz bir diğer söz olan şeffaflaşma konusunda da çok önemli bir adım atarak, bilançomuzu web sitemizden paylaşmış durumdayız. 1 Mart - 30 Eylül 2018 tarih aralığını kapsayan 6 aylık döneme ilişkin gelir gider tablosunu içeren bilançomuzu üyelerimizin erişimine açarak, şeffaf bir TÜRSAB oluşturma noktasındaki sözümüzü yerine getirmiş olduk.

Zor süreçleri siz değerli üyelerimizin desteği ile aştık, aşacağız. Sektörün gelişimi için el birliği ile çalışmalarımızı sizlerin desteğiyle sürdürmeye devam edeceğiz.

Firuz B. Bağlıkaya

TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı

  • 2019 Yılı Yaklaşırken