“ANKARA’DAKİ MÜZELERDE İNTERAKTİF UYGULAMALAR” PROJESİ BAŞLADI
Ankara’nın turizm alt yapısının geliştirilmesi, turizm faaliyetlerinin çeşitlendirilmesi, ulusal ve uluslararası alanda erişilebilir ve rekabet edebilir bir turizm kenti haline gelmesini amaçlayan ve bu amaca hizmet edecek etkin tanıtım çalışmaları, hizmet kalitesinin yükseltilmesine ve turizm faaliyetlerinin dört mevsime yayılmasına yönelik program çerçevesinde, Ankara Kalkınma Ajansı tarafından başarılı projelere “Turizm Potansiyelinin Harekete Geçirilmesi Mali Destek Programı kapsamında” destek verilmektedir.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü (DÖSİMM) tarafından hazırlanan “Ankara’daki Müzelerde İnteraktif Uygulamalar” başlıklı proje Ankara Kalkınma Ajansının Mali Destek Programı kapsamında sıralamada ikinci olarak en başarılı projeler arasında yer almıştır.
“Ankara’daki Müzelerde İnteraktif Uygulamalar” başlıklı projenin amacı Ankara’daki turizm altyapısının geliştirilmesine katkıda bulunmak, turizm faaliyetlerinin çeşitlendirilmesini sağlamak ve Ankara’nın ulusal ve uluslararası alanda erişilebilir ve rekabet edebilir bir turizm kenti haline gelmesine yardımcı olmaktır. Bu bağlamda Ankara’da kent ve kır, doğa, kültür ve inanç turizminin farklı boyutlarıyla ele alınarak yenilikçi uygulamaların geliştirilmesi ve etkili tanıtım çalışmalarının yapılması, hizmet kalitesinin iyileştirilmesi ve turizm faaliyetlerinin dört mevsime yayılmasını hedefleyen projenin toplam bütçesi 456.351 TL ve Ankara Kalkınma Ajansı’ndan alınacak hibe miktarı ise 331.904,08 TL’dir.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü tarafından yürütülecek olan proje ile Ankara’da bulunan dört müzeye (Gordion Müzesi, Etnoğrafya Müzesi, Devlet Resim ve Heykel Müzesi, Cumhuriyet Müzesi) interaktif uygulamaların yerleştirilmesi planlanmakta olup proje Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü ve Türkiye Seyahat Acentaleri Birliği (TÜRSAB) ile ortaklaşa yürütecektir. Ayrıca, bu sistemin ve benzer sistemlerin müzelerdeki varlığının müzelerin kullanımı üzerindeki etkisi analiz edilerek bu analiz sonucunda müzelerin etkinliğinin arttırılmasına yönelik öneriler geliştirilecektir. 2012 yılı sonuna kadar tamamlanacak olan proje, yıl sonunda düzenlenecek bir basın kokteyli ile tanıtımı yapılacaktır.
İçerik ile ilgili dosyalar