ARAÇ BELGELENDİRME (KAREKODLU PLAKA)

2025 YILI TÜRSAB KAREKODLU PLAKA BAŞVURU SÜRECİ VE
ACENTA BİLGİLENDİRMESİ

 

2025 YILI PLAKA VE PLAKA PULU BAŞVURULARI 27 OCAK 2025 TARİHİ İTİBARIYLA BAŞLAYACAKTIR.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA NEDİR?

TÜRSAB karekodlu plaka, Seyahat Acentaları Yönetmeliği’nin 40’ıncı ve 41’inci maddelerinde “TÜRSAB Araç Plakası” olarak tanımlanan ve “araçlarda bulundurulması zorunlu belge” niteliği taşıyan bir belgedir. Turist taşıma araçlarında bulundurulması zorunlu olan bu belge, “TÜRSAB Karekodlu Plaka” olarak adlandırılmıştır. 

 

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA NEDEN GEREKLİDİR?

“TÜRSAB Karekodlu Plaka” paket tur, tur ve transfer hizmeti veren seyahat acentalarının “araçlarında bulundurulması zorunlu belge” statüsünde olup, bu plakanın düzenlenen her bir paket tur, tur ve transfer faaliyetinde hizmet veren araçta bulunması gerekmektedir.

TÜRSAB karekodlu plakanın, Seyahat Acentaları Yönetmeliği’nin 40 ve 41’inci maddeleri gereği “bulundurulması zorunlu belge” niteliği taşımaktadır.

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü’nün 15.10.2024 tarih ve 5811806 sayılı yazısı ile; seyahat acentalarının paket tur, tur ve transfer hizmetlerine yönelik Valiliklerce (İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri) gerçekleştirilen denetimlerde, Seyahat Acentaları Yönetmeliğinin 40 ve 41’inci maddelerinde belirtilen belgelerin kontrolü esnasında yenilenip yenilenmediğine bakılmaksızın Birlik tarafından verilmiş "TÜRSAB Araç Plakası"nın bulunması halinde, mevcut plakanın kabul edilmesi hususu bildirilmiştir. Bu kapsamda Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca seyahat acentalarında var olan eski tarihli TÜRSAB araç plakalarının da zorunlu belge statüsünde olduğu kabul edilmektedir.

Ancak; eski tarihli TÜRSAB araç plakalarının Birliğimiz elektronik bilgi sisteminde plaka aktivasyonu ile anlık faaliyet denetiminin mümkün olmaması nedeniyle eski tarihli TÜRSAB araç plakalarının kullanımı denetim sürecini uzatacaktır. Bu nedenle seyahat acentaları tarafından eski tarihli TÜRSAB araç plakalarının kullanımı halinde, mevzuat kapsamında bulunması zorunlu olan belgelerin ayrı ayrı ve fiziki olarak kontrol edilerek denetlenen faaliyet ile seyahat acentası arasındaki ilişkinin tespiti noktasında yaşanacak zorluklar nedeniyle denetim sürecinin uzayacağı hususunu bilmeleri önem arz etmektedir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA NASIL ALINIR?

“TÜRSAB Karekodlu Plaka” başvuruları, seyahat acentası tarafından https://www.tursab.org.tr adresinden ulaşabileceğiniz TÜRSAB ONLINE sistemi üzerinden yapılabilir. TÜRSAB Online giriş şifresi olmayan acentalarımız online şifre oluşturabilir. Seyahat acentası tarafından başka bir yerden başvuru yapılamamaktadır. Başvurularda ücret ödemesi yapılmadan başvuru tamamlanmayacaktır. Ayrıca ödeme yapılmış olsa dahi “TÜRSAB Karekodlu Plaka” alma kriterlerini karşılayamayan seyahat acentalarının başvuruları iptal edilip, ödemiş oldukları ücretin iadesi gerçekleştirilerek başvuruları iptal edilecektir. Güvenlik gereği plakalar tarafınıza online sistem üzerinden kullanıma kapatılmış olarak gelecektir. Plakaları online sistemden aktif duruma getirmek için menüden “plaka durum güncelleme” bölümüne girmeniz gerekmektedir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKADAN KAÇ ADET ALINABİLİR?

Seyahat acentaları, karayolu taşıma faaliyetlerindeki ihtiyaçları miktarında plaka talep edebilir. TÜRSAB ONLINE üzerinden yapılan başvurularda tanımlanan sayı kadar plaka alınabilmektedir. Tanımlanan kapasitenin üzerindeki plaka talepleri için, Plaka Departmanı ve Plaka Komisyonu tarafından yapılacak değerlendirme sonrası belirlenen sayı kadar plaka alınabilecektir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA ALINAMAYAN HALLER NELERDİR?

Seyahat acentasının Disiplin Kurulu’nda açık halde bulunan dosyası olması halinde, disiplin dosyası kapanmadan plaka başvuruları yapılamayacak ve yeni plaka basımı gerçekleştirilmeyecektir. Seyahat acentası hakkında belge kiralama faaliyetinden dolayı Disiplin Kurulu’nda soruşturma açılması durumunda; Disiplin Kurulu’nun soruşturması tamamlanana kadar seyahat acentasının yeni plaka başvuruları bekletilecek ve yeni plaka basımı gerçekleştirilmeyecektir. Aksi bir karar olmadığı sürece mevcut plakalar ile faaliyete devam edilebilecektir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKALAR NASIL KULLANILMALIDIR?

TÜRSAB Karekodlu Plakalar, paket tur, tur ve transfer hizmeti başlangıcından önce TÜRSAB Online sayfasına (https://online.tursab.org.tr/signin/) girerek kullanılan plakanın seri numarası ile aktif edilmelidir. Paket tur, tur veya transfer tarihi bitiminde ise plaka kullanımını pasif hale getirerek plakanızın sizin adınıza başkaları tarafından kullanılmasını engellemiş olursunuz. Plakanızı kullanmadığınız/kullanamadığınız durumlarda; “pasif” duruma veya kaybettiğinizde “Kayıp/Çalıntı” durumuna almamanız halinde, araçta bulunan plaka sizin sayılacak ve işlem sizin seyahat acentanız adına yapılacaktır. TÜRSAB Online Plaka Durumu Güncelleme Uygulaması hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki link üzerinden videoyu inceleyebilirsiniz.

 

 

TÜRSAB PLAKA PULU NEDİR VE NASIL KULLANILMALIDIR?

TÜRSAB Karekodlu Plakalarda takvim yılını gösteren güvenlik bandına PLAKA PULU denir. Plaka Pulu, Plaka üzerinde QR kod altında yeri belirlenmiş alana yapıştırılacaktır.

2025 Yılı için geçerli olan plaka pulları, 2024 yılında plakası olup plaka pulu başvurusu yapan Seyahat Acentalarımıza gönderilecektir. Seyahat acentalarımız plaka pullarını ilgili alana yapıştırmak koşulu ile plakalarını kullanmaya başlayacaklardır.

2025 yılında yeni plaka alan seyahat acentalarımıza plaka pulu yapıştırılmış olarak gönderilecektir.

 

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA VE PLAKA PULU BAŞVURU TARİHİ

2025 YILI PLAKA VE PLAKA PULU BAŞVURULARI 27 OCAK 2025 TARİHİ İTİBARIYLA TURSAB ONLİNE SİSTEMİ ÜZERİNDEN ALINMAYA BAŞLANACAKTIR.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA FİYATLARI VE GEÇERLİLİK TARİHİ NEDİR?

TÜRSAB Karekodlu plakalar, 1 yıl kullanılmak üzere 1.000 TL’dir. Alınan plakalar 31 Aralık 2025 tarihine kadar geçerlidir.

Yeni plaka alacak seyahat acentalarımız 31 Mart 2025 tarihine kadar 1.250 TL (Plaka + Plaka Pulu), 31 Mart 2025 tarihi sonrasında 2.400 TL (Plaka + Plaka Pulu) ödemesi yapacaklardır.

2024 Yılı Plakası olan seyahat acentalarımız 31 Mart 2025 tarihine kadar 250 TL (Sadece plaka pulu), 31 Mart 2025 tarihi sonrasında 400 TL (Sadece plaka pulu) ödemesi yapacaklardır.

 

 

TÜRSAB PLAKA PULU FİYATLARI VE GEÇERLİLİK TARİHİ NEDİR?

Başvuru yapan seyahat acentasına bir Plaka Pulu ücretsiz olarak kullanıma açılacaktır. Ücretsiz Plaka Pulu haricinde talep edilen her Plaka Pulu, 1 yıl kullanılmak üzere 250 TL’dir. Alınan Plaka Pulu 31 Aralık 2025 tarihine kadar geçerlidir.

 

 

AİDAT BORCUM VARSA PLAKA ALABİLİR MİYİM?

30440 sayılı Resmî Gazete yayımlanan Seyahat Acentaları Birliği Yönetmeliği’nin 15’inci maddesinin 3’üncü fıkrasındaki aidat borcu olan seyahat acentasının, Birlik tarafından üyelerine sunulan genel hizmetlerden yararlanma hakları askıya alınır.” hükmü kapsamında, TÜRSAB Karekodlu Araç Plakası almak isteyen seyahat acentalarımızın aidat borcunun bulunmaması gerekmektedir.

  • Plaka talebinde bulunan seyahat acentasının 2023 ve öncesi yıllara ait aidat borcu var ise, talep edilen plaka sayısına bakılmaksızın plaka talebi 1 adet ücretli olarak karşılanacaktır.

  • Plaka talebinde bulunan seyahat acentasının 2024 yılına ait aidat borcu var ise, talep edilen plaka sayısına bakılmaksızın plaka talebi 3 adet ücretli olarak karşılanacaktır. 

  • Plaka talebinde bulunan seyahat acentası, yapılandırma yaparak plakasını almış ve sonradan yapılandırma kurallarına uymamış ise, yapmış olduğu yapılandırma borcunun tamamını ve 2024 aidatını kredi kartı veya nakit ödeme olarak kapatmadan 2025 yılında plaka alımı yapamayacaktır.

 

KAPASİTE RAPORU NEDİR? NEDEN İSTENİR?

Kapasite raporu bir acentanın taşıdığı yolcu sayısını, yapmış olduğu işi tanımlayan rapordur. Seyahat acentalarının piyasadaki rekabet şartlarının belirlenmesi ve oluşacak fazla plaka dolaşımını engellemek adına yapılacak kısıtlama işleminin temini için istenir.

KAPASİTE RAPORU  : 2023 yılına ait vergi beyannamesi veya 2024 yılı 3. dönem geçici vergi beyannamesi

D2 (var ise)                  : D2, E- Devlet, Ulaştırma Bakanlığı, Taşıt Belgesi Sorgulama (Tüzel Kişi)  ekranından alınacak barkotlu belge eğer D2 şahıs firması üzerine ise Taşıt Belgesi Sorgulama (Gerçek Kişi) ekranından alınacak barkodlu belge

SGK Hizmet Dökümü : SGK- E-Bildirge / Onaylanmış belgeler içine girdikten sonra belgeler kısmının altında yer alan “S. Hizmet” kısmından alınan barkotlu belge

Yaptığınız İşi Anlatan Yazı: Anlaşmalı olduğu otel, acenta, hastane, şirket vb. işletmeler hakkında iş kapasitesini anlatan yazı (bu yazıda teyit alınacak kişi telefon ya da mail adresleri yazılması tavsiye edilir. (Kişi bilgileri ve iletişimleri verilmesi zorunlu değildir.)

Seyahat Acentanıza Ait Web Siteleri (var ise): TÜRSAB’A KAYITLI OLMASI GEREKMEKTEDİR.

TÜRSAB’da KAYDINIZ YOK İSE sicil@tursab.org.tr adresine seyahat acentanıza ait belge numaranızı yazarak size ait olan web sayfalarının isimlerini ve sosyal medya hesap isimlerinizi yazarak mail atınız. Size geri dönüş yapılacaktır.

Seyahat Acentanıza Ait Sosyal Medya Hesapları (var ise): TÜRSAB’A KAYITLI OLMASI GEREKMEKTEDİR.

TÜRSAB’da KAYDINIZ YOK İSE sicil@tursab.org.tr adresine seyahat acentanıza ait belge numaranızı yazarak size ait olan web sayfalarının isimlerini ve sosyal medya hesap isimlerinizi yazarak mail atınız. Size geri dönüş yapılacaktır

 

GEÇİCİ YAZI VERİLMEMESİ HUSUSU

Seyahat acentalarının başvuruları akabinde plakanın teslim edileceği zamana kadar faaliyetlerini sürdürebilmeleri için geçici yazı hazırlanmayacaktır. Bu nedenle seyahat acentalarının plaka başvurularını bu hususa göre yapmaları, her türlü organizasyonlarında araçlarında “TÜRSAB Karekodlu Araç Plakası” bulundurmaları önem arz etmektedir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKALARIN KAYBOLMASI VEYA ÇALINMASI DURUMUNDA NE YAPILMALIDIR?

TÜRSAB Online sisteminde yer alan “PLAKA DURUMU GÜNCELLE” bölümünden plakanın kodu girilerek, plaka durumunun ‘Kayıp’ veya ‘Çalıntı’ olarak işaretlenip kullanıma kapatılması gerekmektedir. Plakalarını kapatmayan seyahat acentalarının plakalarının farklı bir araçta kullanılması veya kaçak turlarda faaliyet göstermesinden doğacak sorumluluğun plaka sahibi seyahat acentasına ait olduğu unutulmamalıdır.

 

ESKİ TARİHLİ TÜRSAB KAREKODLU PLAKALARI NE YAPABİLİRİZ?

Eski tarihli TÜRSAB plakaları, 75 TL KDV dahil bedel üzerinden geri alınacaktır. İadelerdeki prosedür aşağıdaki şekilde gerçekleşecektir.

Eski plakalar, acentalar tarafından TÜRSAB Genel Merkezi’ne kargoyla veya elden teslim edilecektir. Kargo gönderimleri Yurtiçi kargo şubelerinden TÜRSAB hesabından 497 318 523 sözleşme numarası ile ücretsiz olarak yapılabilecektir. Yurtiçi kargoya plakalarınızı verirken sözleşme numarasını söylemeniz gerekmektedir. Farklı kargo veya kurye kullanılması durumunda ödemelerin seyahat acentası tarafından yapılması gerekmektedir.

Gönderilen kargonun içinde toplam sayıyı belirten yazı ve toplam sayının 75 TL KDV dahil fiyatı ile çarpılarak, “Plaka geri dönüşüm bedeli” açıklaması ile aşağıdaki adrese kesilmiş faturası bulunması gerekmektedir. Açıklamasında “Plaka geri dönüşüm bedeli” yazmayan faturalar kabul edilmeyecektir.

Kesilen fatura bir sonraki plaka alımı için kullanılacak olup, başka herhangi bir hizmete veya borca mahsup edilmeyecektir. İade plakalar, sadece adına tahsis edilen seyahat acentasının sahibi olduğu şirketten kesilen fatura karşılığında geri alınacaktır.

FATURA AÇIKLAMASI:
Plaka geri dönüşüm bedeli

FATURA ADRESİ:
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği İktisadi İşletmesi
Dikilitaş mahallesi Aşık Kerem sokak no 40 Beşiktaş/ İstanbul
Vergi Dairesi: Mecidiyeköy Vergi No: 8790977258

TÜM HABERLER
13  Şubat  2025
Yönetim Kurulu Başkanımız Firuz Bağlıkaya, İstanbul Aydın Üniversitesi Aydın Po...
HABERİ OKU
13  Şubat  2025
İstanbul Asya Bölge Temsil Kurulumuz, "Sosyal Medya, Dijital Pazarlama ve CRM Ç...
HABERİ OKU
13  Şubat  2025
İstanbul Asya Bölge Temsil Kurulumuz, "Sosyal Medya, Dijital Pazarlama ve CRM Ç...
HABERİ OKU
11  Şubat  2025
EMITT 28. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı'nın İkinci Gününde ...
HABERİ OKU
10  Şubat  2025
Vefat ve Başsağlığı
HABERİ OKU
07  Şubat  2025
TÜRSAB Başkan Başdanışmanımız ve Havayolu, Bilet Satış ve IATA İhtisas Başkanım...
HABERİ OKU
07  Şubat  2025
KITSAB Yetkilileri, TÜRSAB Genel Merkezimizde TÜRSAB Heyetimizle Bir Araya Geld
HABERİ OKU
07  Şubat  2025
Mısır Turizm ve Eski Eserler Bakanı Şerif Fethi ve Beraberindeki Heyet, Yönetim...
HABERİ OKU
TÜM DUYURULAR
13  Şubat  2025
3. TÜRSAB Turizm Kongresi Konaklamalı Katılımlar Hakkında Önemli Duyuru
HABERİ OKU
13  Şubat  2025
Berat Kandilimiz Mübarek Olsun
HABERİ OKU
12  Şubat  2025
9. Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği İhalesi Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
10  Şubat  2025
Kültür Keşifleri Canlı Yayını 11 Şubat Salı | 14.00
HABERİ OKU
10  Şubat  2025
TEKNOFEST 2025 Teknoloji Yarışmaları Başvuruları Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
10  Şubat  2025
İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmet Alımı Teklifleri Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
06  Şubat  2025
2025 Yılı İçin 1618 Sayılı Kanun Kapsamında Uygulanacak İdari Para Cezaları Hak...
HABERİ OKU
06  Şubat  2025
3. TÜRSAB Turizm Kongre Programı Hakkında Duyuru
HABERİ OKU