ARAÇ BELGELENDİRME (KAREKODLU PLAKA)

2024 YILI TÜRSAB KAREKODLU PLAKA BAŞVURU SÜRECİ VE

SEYAHAT ACENTASI BİLGİLENDİRMESİ

 

2024 YILI PLAKA BAŞVURULARI 22 ARALIK 2023 TARİHİ İTİBARIYLA BAŞLAMIŞTIR.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA NEDİR?

TÜRSAB karekodlu plaka, Seyahat Acentaları Yönetmeliği’nin 40’ıncı ve 41’inci maddelerinde “TÜRSAB Araç Plakası” olarak tanımlanan ve “araçlarda bulundurulması zorunlu belge” niteliği taşıyan bir belgedir. Turist taşıma araçlarında bulundurulması zorunlu olan bu belge, “TÜRSAB Karekodlu Plaka” olarak adlandırılmıştır. 

 

 

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA NEDEN GEREKLİDİR?

“TÜRSAB Karekodlu Plaka” paket tur, tur ve transfer hizmeti veren seyahat acentalarının “araçlarında bulundurulması zorunlu belge” statüsünde olup, bu plakanın düzenlenen her bir paket tur, tur ve transfer faaliyetinde hizmet veren araçta bulunması gerekmektedir.

TÜRSAB karekodlu plakanın, Seyahat Acentaları Yönetmeliği’nin 40 ve 41’inci maddeleri gereği “bulundurulması zorunlu belge” niteliği taşıması ve plakaların geçerliliğinin süresi bitiminde sonra ermesi nedeniyle, takip eden yıla ait plaka taleplerinin aralık ayından başlamak suretiyle yapılması gerekmektedir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA NASIL ALINIR?

“TÜRSAB Karekodlu Plaka” başvuruları, seyahat acentası tarafından https://www.tursab.org.tr adresinden TÜRSAB ONLINE sistemi kullanılarak yapılabilir. Şifresi olmayan acentalarımız online şifre oluşturabilir. Acenta tarafından başka bir yerden başvuru yapılamamaktadır. Başvurularda ücret ödemesi yapılmadan başvuru tamamlanmayacaktır. Ayrıca ödeme yapılmış olsa dahi “TÜRSAB Karekodlu Plaka” alma kriterlerini karşılayamayan acentaların başvuruları iptal edilip, ödemiş oldukları ücretin iadesi gerçekleştirilerek başvuruları sonlandırılacaktır. Güvenlik gereği plakalar tarafınıza online sistemden kapatılmış olarak gelecektir. Plakaları online sistemden aktif duruma getirmeniz için menüden “plaka durum güncelleme” bölümüne girmeniz gerekmektedir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKADAN KAÇ ADET ALINABİLİR?

Seyahat acentaları, karayolu taşıma faaliyetlerindeki ihtiyacının gerektirdiği sayıda plakayı talep edebilir.

Seyahat acentaları, TÜRSAB ONLINE üzerinden yapacakları başvurularında tanımlanan sayı kadar plaka alabilecektir. Tanımlanan kapasitenin üzerindeki plaka talepleri için, Plaka Departmanı ve Plaka Komisyonu tarafından yapılacak değerlendirme sonrası belirlenen sayı kadar plaka alınabilecektir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA ALINAMAYAN HALLER NELERDİR?

Seyahat acentasının Disiplin Kurulu’nda açık halde bulunan dosyası olması halinde, disiplin dosyası kapanmadan plaka başvuruları yapılamayacak ve yeni plaka basımı gerçekleştirilmeyecektir.

Seyahat acentası hakkında belge kiralama faaliyetinden dolayı Disiplin Kurulu’nda soruşturma açılması durumunda; Disiplin Kurulu’nun soruşturması tamamlanana kadar seyahat acentasının yeni plaka başvuruları bekletilecek ve yeni plaka basımı gerçekleştirilmeyecektir. Aksine bir karar olmadığı sürece mevcut plakalar ile faaliyete devam edilebilecektir.

 

KAPASİTE RAPORU NEDİR? NEDEN İSTENİR?

Kapasite raporu bir acentanın taşıdığı yolcu sayısını, yapmış olduğu işi tanımlayan rapordur. Acentaların piyasadaki rekabet şartlarının belirlenmesi ve oluşacak fazla plaka dolaşımını engellemek adına yapılacak kısıtlama işleminin temini için istenir.

KAPASİTE RAPORU  : 2023 Yılına Ait vergi beyannamesi

                                     : 2024 Yılı 1. Dönem geçici vergi beyannamesi

D2 (var ise)                  : D2, E- Devlet, Ulaştırma Bakanlığı, Taşıt Belgesi Sorgulama (Tüzel Kişi)  ekranından alınacak barkotlu belge eğer D2 şahıs firması üzerine ise Taşıt Belgesi Sorgulama (Gerçek Kişi) ekranından alınacak barkodlu belge

SGK Hizmet Dökümü : SGK- E-Bildirge / Onaylanmış belgeler içine girdikten sonra belgeler kısmının altında yer alan “S. Hizmet” kısmından alınan barkotlu belge

Yaptığınız işi anlatan Yazı: Anlaşmalı olduğu otel, acenta, hastane, şirket vb. işletmeler hakkında iş kapasitesini anlatan yazı (bu yazıda teyit alınacak kişi telefon ya da mail adresleri yazılması tavsiye edilir. (Kişi bilgileri ve iletişimleri verilmesi zorunlu değildir.)

Acentanıza Ait web siteleri (var ise): TÜRSAB’A KAYITLI OLMASI GEREKMEKTEDİR.

TÜRSAB’da KAYDINIZ YOK İSE sicil@tursab.org.tr adresine acenta belge numaranızı yazarak size ait olan web sayfalarının isimlerini ve sosyal medya hesap isimlerinizi yazarak mail atınız. Size geri dönüş yapılacaktır.

Acentanıza ait sosyal medya hesapları (var ise): TÜRSAB’A KAYITLI OLMASI GEREKMEKTEDİR.

TÜRSAB’da KAYDINIZ YOK İSE sicil@tursab.org.tr adresine acenta belge numaranızı yazarak size ait olan web sayfalarının isimlerini ve sosyal medya hesap isimlerinizi yazarak mail atınız. Size geri dönüş yapılacaktır.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKALAR NASIL KULLANILMALIDIR?

TÜRSAB Karekodlu Plakalar, paket tur, tur ve transfer hizmeti başlangıcından önce TÜRSAB Online sayfasına https://youtu.be/_ajktwPdPxI girerek kullanılan plakanın seri numarası ile aktif edilmelidir. Paket tur, tur veya transfer tarihi bitiminde ise pasif edilerek plakanızın sizin adınıza başkaları tarafından kullanılmasını engellemiş olursunuz. Plakanızı kullanmadığınız/kullanamadığınız durumlarda; “pasif” duruma veya kaybettiğinizde “Kayıp/Çalıntı” durumuna almamanız halinde, araçta bulunan plaka sizin sayılacak ve işlem sizin acentanıza yapılacaktır.

 

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA BAŞVURU TARİHİ

2024 PLAKA BAŞVURULARI 22 ARALIK 2023 TARİHİ İTİBARIYLA TURSAB ONLİNE APLİKASYONU ÜZERİNDEN ALINMAYA BAŞLANACAKTIR.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA FİYATLARI VE GEÇERLİLİK TARİHİ NEDİR?

TÜRSAB Karekodlu plakalar, 1 yıl kullanılmak üzere 950 TL’dir. Alınan plakalar 31 Aralık 2024 tarihine kadar geçerlidir.

 

PLAKA PULU NEDİR?  PLAKA PULU GEÇERLİLİK TARİHİ NEDİR?

TÜRSAB Karekodlu Plakalarda takvim yılını gösteren güvenlik bandına PLAKA PULU denir. Plaka Pulu, Plaka üzerinde QR kod altında yeri belirlenmiş alana yapıştırılacaktır.

 

 

29 Şubat 2024 tarihine kadar, 2023 Yılı Plakaları geçerli olacaktır. 29 Şubat 2024 tarihi itibarıyla araçlarda bulunan 2023 Yılı Plakaları faaliyetler esnasında kullanıldığı tespit edildiğinde, denetim ekibi tarafından toplanacak ve acentanın geri iadesinden sayılmayacaktır.

29 Şubat 2024 tarihinden sonra, 2023 Yılı Plakası olan veya 2024 Yılı Plakası bulunmayan tüm araçlara gerekli cezai işlem uygulanacaktır. Bu nedenle başvuruların açıldığı tarihte başvurularınızı yapmanızı ve plakalarınızı teslim almanızı rica ederiz.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKALAR KAÇ GÜNDE TESLİM EDİLMEKTEDİR?

TÜRSAB Karekodlu Plaka, başvuru tarihinden itibaren (teknik aksaklıklar hariç olmak üzere) 10 iş günü içerisinde başvuru yapılan Bölge Temsil Kurullarına veya arzu eden acentalarımızın adreslerine iletilecektir. Bahsi geçen adres sadece TÜRSAB kayıtlarında yer alan acentanın sicil kaydında bulunan adres olabilir. Farklı adreslere kargo gönderimi yapılmamaktadır. Kargonun adresten teslim alma sorumluluğu acentanıza aittir. Bir kez adrese kargo yapılıp teslim alınmayan ve TÜRSAB Genel Merkezine geri dönen plakalar, sadece acentanın kayıtlı olduğu Bölge Temsil Kuruluna gönderilecektir. 

 

ESKİ TARİHLİ TÜRSAB KAREKODLU PLAKALARI NE YAPABİLİRİZ?

Eski tarihli TÜRSAB plakaları, 50 TL KDV dahil bedel üzerinden geri alınacaktır. İadelerdeki prosedür aşağıdaki şekilde gerçekleşecektir.

Eski plakalar, acentalar tarafından TÜRSAB Genel Merkezi’ne kargoyla veya elden teslim edilecektir. Kargo gönderimleri Yurtiçi kargo şubelerinden TÜRSAB hesabından 497 318 523 sözleşme numarası ile ücretsiz olarak yapılabilecektir. Yurtiçi kargoya plakalarınızı verirken sözleşme numarasını söylemeniz gerekmektedir. Farklı kargo veya kurye kullanılması durumunda ödemelerin acenta tarafından yapılması gerekmektedir.

Gönderilen kargonun içinde toplam sayıyı belirten yazı ve toplam sayının 50 TL Kdv dahil fiyatı ile çarpılarak, “Plaka geri dönüşüm bedeli” açıklaması ile aşağıdaki adrese kesilmiş faturası bulunması gerekmektedir. Açıklamasında “Plaka geri dönüşüm bedeli” yazmayan faturalar kabul edilmeyecektir.

Kesilen fatura bir sonraki plaka alımı için kullanılacak olup, başka herhangi bir hizmete veya borca mahsup edilmeyecektir. İade plakalar, sadece adına tahsis edilen acentanın ticari ünvanına ait şirketten kesilen fatura karşılığında geri alınacaktır.

FATURA AÇIKLAMASI: Plaka geri dönüşüm bedeli

FATURA ADRESİ: Türkiye Seyahat Acentaları Birliği İktisadi İşletmesi

Dikilitaş mahallesi Aşık Kerem sokak no 40 Beşiktaş/ İstanbul 

Vergi dairesi Mecidiyeköy VERGİ NO: 8790977258

 

AİDAT BORCUM VARSA PLAKA ALABİLİR MİYİM?

30440 sayılı Resmî Gazete yayımlanan Seyahat Acentaları Birliği Yönetmeliği’nin 15’inci maddesinin 3’üncü fıkrasındaki “aidat borcu olan seyahat acentasının, Birlik tarafından üyelerine sunulan genel hizmetlerden yararlanma hakları askıya alınır.” hükmü kapsamında, TÜRSAB Karekodlu Araç Plakası almak isteyen seyahat acentalarımızın aidat borcunun bulunmaması gerekmektedir.

  • Plaka talebinde bulunan Birlik üyesi seyahat acentasının 2022 ve öncesi yıllara ait aidat borcu var ise, talep edilen plaka sayısına bakılmaksızın plaka talebi 1 adet ücretli olarak karşılanacaktır. 
  • Plaka talebinde bulunan Birlik üyesi seyahat acentasının 2023 yılına ait aidat borcu var ise, talep edilen plaka sayısına bakılmaksızın plaka talebi 3 adet ücretli olarak karşılanacaktır. 
  • Plaka talebinde bulunan Birlik üyesi seyahat acentası, yapılandırma yaparak plakasını almış ve sonradan yapılandırma kurallarına uymamış ise, yapmış olduğu yapılandırma borcunun tamamını ve 2023 aidatını kredi kartı veya nakit ödeme olarak kapatmadan 2024 yılında plaka alımı yapamayacaktır.

 

GEÇİCİ YAZI VERİLMEMESİ HUSUSU

Seyahat acentalarının başvuruları akabinde plakanın teslim edileceği zamana kadar faaliyetlerini sürdürebilmeleri için geçici yazı hazırlanmayacaktır. Bu nedenle seyahat acentalarının plaka başvurularını bu hususa göre yapmaları, her türlü organizasyonlarında araçlarında “TÜRSAB Karekodlu Araç Plakası” bulundurmaları önem arz etmektedir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKALARIN KAYBOLMASI VEYA ÇALINMASI DURUMUNDA NE YAPILMALIDIR?

TÜRSAB Online platformunda yer alan “PLAKA DURUMU GÜNCELLE” bölümünden plakanın kodu girilerek, plaka durumunun ‘Kayıp’ veya ‘Çalıntı’ olarak işaretlenip kullanıma kapatılması gerekmektedir. Plakalarını kapatmayan acentaların plakalarının farklı bir araçta kullanılması veya kaçak turlarda faaliyet göstermesinden doğacak sorumluluğun plaka sahibi acentada olduğu unutulmamalıdır.

TÜM HABERLER
14  Haziran  2024
TÜRSAB Heyetimizin Katılımıyla Sultanahmet Tarihi Yarımada Bölgesine Keşif Yapı...
HABERİ OKU
14  Haziran  2024
Boğaziçi BTK Başkanımız Yüksel Türemez, İsviçre Ticaret Odası Derneği'nin 40. Y...
HABERİ OKU
14  Haziran  2024
Trakya BTK Başkanımız Egemen Aydın, Edirne Yunanistan Konsolosu Sayın Aris Radi...
HABERİ OKU
13  Haziran  2024
Amerika, Colorado, Denver Heyeti, TÜRSAB Genel Merkezimizi Ziyaret Etti
HABERİ OKU
11  Haziran  2024
TÜRSAB Gastronomi Turizmi İhtisas Başkanlığı Aylık Toplantısı Gerçekleştirildi
HABERİ OKU
11  Haziran  2024
Kültür Turizmi İhtisas Başkanlığı Aylık Olağan Toplantısı, TÜRSAB Genel Merkezi...
HABERİ OKU
11  Haziran  2024
TÜRSAB Yönetim Kurulu Olağan Toplantısı, Genel Merkezimizde Gerçekleşti
HABERİ OKU
11  Haziran  2024
Yönetim Kurulu Başkanımız ve DEİK Yönetim Kurulu Üyesi Firuz Bağlıkaya, "DEİK Y...
HABERİ OKU
TÜM DUYURULAR
14  Haziran  2024
Kurban Bayramında Yolcu Taşıma Faaliyetlerine Yönelik Hususları Düzenleyen Baka...
HABERİ OKU
14  Haziran  2024
Trafik Güvenliğinin Sağlanması İçin Ülke Genelinde Yaz Mevsimi Süresince Gerekl...
HABERİ OKU
13  Haziran  2024
Sağlık Turizmi Ticaret Bakanlığı Destekleri Bilgilendirme Semineri Hakkında Duy...
HABERİ OKU
13  Haziran  2024
Milli Saraylar İdaresi Başkanlığı Bünyesinde Bulunan Saray, Köşk, Kasır, Müzele...
HABERİ OKU
12  Haziran  2024
Birliğimizin Maliki Olduğu Kütahya, Çavdarhisar’daki Gayrimenkulün Kiralanması ...
HABERİ OKU
11  Haziran  2024
Saray Yeraltı Şehri'nin I. Derece Arkeolojik Sit Alanı Olması Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
06  Haziran  2024
Seyahat Acentalarının Bilet Departmanına Yönelik Uçak Bileti Satış Personeli Ye...
HABERİ OKU
06  Haziran  2024
Uygulanacak Kanuni Faiz Oranı Hakkında Duyuru
HABERİ OKU