HES KODU HAKKINDA BİLGİLENDİRME

- HES kodu nedir, ne işe yarar?

- HES kodu nasıl alınır?

- Hayat Eve Sığar (HES) uygulaması ile seyahat…

Uygulama uçağa binerken, serbest giriş kartı niteliğindedir. Bu uygulamaya öncelikle Ülke içinde şehirlerarası ulaşımda geçilecektir. Mobil uygulama üzerinden alınacak kodu’un kullanılmasıyla uçak ve tren seyahati yapabilmesi mümkün olacaktır. Seyahatlerde sağlık durumlarının kontrolü, ilgili ulaşım firması tarafından sağlanacak ve buna göre tedbir alınacaktır. Sonradan bir yolcuya eğer virüs bulaştığı tespit edilirse, yolculuk esnasında temas ettiği kişilerin takibi yapılacaktır. Tüm ulaşım süreçlerinde, 'Hayat Eve Sığar' mobil uygulaması üzerinden, HES kodu oluşturulabileceği gibi, uygulamayı kullanmayanlar ise SMS kısa mesaj yoluyla da HES kodu alınabilir.

HES KODU NASIL ALINIR?

1- Hayat eve sığar (HES) uygulamasından

2- 2023 e SMS atarak,

3- E-Devlet üzerinden

Yolcular telefonlarındaki Hayat Eve Sığar uygulaması üzerinden HES Kodu oluşturabilirler. Uygulamada kod üretimi, üretilen kodun süre ile kısıtlanması, paylaşılması, silinmesi gibi tüm yönetim yolcuların kendi kontrolündedir. Yolcu, Hayat Eve Sığar uygulaması üzerinden dilediği sayıda kod üretebilir, hangi kodu hangi kurumla paylaştığının listesini görüntüleyebilir, dilerse iptal edebilir ya da yetkilerini kaldırabilir.

İkinci bir yol olarak ise kısa mesaj SMS ile mümkündür. Yolcular, HES yazıp boşluk bırakarak sırasıyla T.C. kimlik numarası, kimlik seri numarasının son 4 hanesi ve paylaşım süresini gün sayısı olarak yazmaları ve 2023’e kısa mesaj atmaları halinde HES Kodları telefonlarına kısa mesaj olarak iletilecektir. (Kısa mesaj örneği: HES 1234567890 1234 15. Bu şekilde mesaj atıldığında kod 15 gün geçerli olacaktır.)

Üçüncü yol ise e-Devlet üzerinden de işlem yapılması mümkündür.

UYGULAMA

İlk aşamada tüm iç hat uçuşlarında da bu kodun yolcu tarafından alınması ve havayoluna/Acentaya ibrazı zorunlu olacaktır. Havayolları ise her yolcu için ibraz edilen kodların geçerlililiğini ve yolcunun uçuşa elverişliliğini belirten Kodun statütüsünü biletleme, check in ve boarding süreçlerinde sorgulamak ve dönen cevaba göre aksiyon alamakla yükümlü olacaklardır.

SATIŞ SÜRECİ:

1- Yolcudan HES Kodu alınacak ve sisteme tanıtılacak ,

2- HES Hangi kanaldan alınırsa alınsın yolcu TC vatandaşı ise TCKN ile değilse uçuşu gerçekleştireceği ID nosu ile HES kodu tanımlayacaklardır.

UÇUŞA 24 SAAT KALA OTOMATIK SÜREÇ KONTROL:

Uçuşa 24 saat kala sistem tüm yolcular için HES kodlarının güncelliği ve statü kontrollerini yapacaktır. Statüsü uçuşa elverişsize dönen yolculara bilgilendirme SMS i yollanacak ve Bu şekilde uçuşa kabul edilmeyecekleri bildirilecektir.

Bu yolculara ve grup PNR I olmayan PNR larda aynı PNR daki tüm yolculara ; grup PNR larında sadece ilgili yolcuya “I” indikatörü eklenecek ve involantery işlem hakkı tanımlanacaktır.

HAVALİMANLARINDAKİ “Check-in" SÜRECİ:

Check-in esnasında bir şekilde APIS bilgisi revise edilirse yeni girilen TCKN için aynı sayfada HES kodu girilmesi gerekecektir. APİS güncelleme için onay tuşuna basılınca sistem, girilen TCKN ve HES kodu eşleştirilecek ve sağlık bakanlığından statü sorgulanacaktır.

Statü uçuşa elverişli ise check-in e izin verilecektir. Statü uygun değilse veya eşleşme olmazsa ilgili uyarı ekranda çıkacaktır. Statüsü elverişli olmayan yolcu uyarısı durumunda alandaki kolluk kuvvetine bilgi verilmesi sağlık bakanlığınca talep edilmektedir.

Burada istisnayi olarak bu uygulamanın başladığı 18 Mayıs tarihine kadar satılmış olan biletlerde HES kodu bulunmayacaktır. Bu biletlerin sahiplerinin check-in de yolcunun hızlıca HES kodu alması talep edilebilecektir.

BOARDİNG SÜRECİ:

Boarding öncesi STD -60 dakikada her uçuş için yolcu listesi için topluca sağlık bakanlığı sisteminden statü kontrolleri yapılacaktır.

Statüsü uygun olmayan yolcular otomatik olarak offload edilecek ve system tarafından gate comment olarak statüden dolayı uçamayacağı bilgisi eklenecktir.

Gate reader a bu yolcu okutulduğunda sistem uyarı verecek ve boardlamayacaktır. Bu yolcuya gerekli bilgi verilip uçurulmayacak ve kolluk kuvvetine bilgi verilecektir.

Uyarı; TÜRSAB İhtisas Başkanlığı olarak paylaşılan bilgiler paylaşıldığı an itibariyle günceldir, lakin uygulamalar ilerleyişe göre değişiklik de arz edebilir. Her halukarda kararsız kaldıınızda ilgili havayolunun "Acenta Destek Masası" ile teyidleşmenizi tavsiye ederiz.

Güncel duyuru için tıklayınız.

TÜM HABERLER
19  Nisan  2024
Karayolu, Ulaştırma, Taşımacılık ve Araç Kiralama İhtisas Başkanlığımız Kabataş...
HABERİ OKU
19  Nisan  2024
IATA’nın 2024 yılı APJC Toplantısı, TÜRSAB Genel Merkezimizde Gerçekleştirildi
HABERİ OKU
18  Nisan  2024
TÜRSAB Heyetimiz, "Batman Turizm Master Planı Çalıştayı" Kapsamında Batman’ı Zi...
HABERİ OKU
18  Nisan  2024
Gastronomi Turizmi İhtisas Başkanlığımız Koordinasyonunda, “Safranbolu Bilgilen...
HABERİ OKU
18  Nisan  2024
TÜRSAB Genel Merkezimizde "Gürcistan Destinasyon Tanıtım Etkinliği" Gerçekleşti...
HABERİ OKU
18  Nisan  2024
Vefat ve Başsağlığı
HABERİ OKU
17  Nisan  2024
TÜRSAB Yönetim Kurulu Olağan Toplantısı, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Se...
HABERİ OKU
17  Nisan  2024
TÜRSAB Başkan Yardımcımız Hasan Eker, Mersin Turizm Fuarı Kapsamında Gerçekleşt...
HABERİ OKU
TÜM DUYURULAR
18  Nisan  2024
Enformasyon Memurluğu Turizm Bilgisi Sınavı Hakkında Önemli Duyuru
HABERİ OKU
17  Nisan  2024
Milli Saraylar Acenta Portalı Faaliyete Başladı
HABERİ OKU
17  Nisan  2024
Yabancı Tur Operatörleri İçin Çalışma İzni Değerlendirme Kriterleri Hakkında Du...
HABERİ OKU
17  Nisan  2024
Ankara Palas Müzesi Bilet Fiyatı Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
16  Nisan  2024
Gürcistan Destinasyon Tanıtım ve B2B Görüşme Etkinliği Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
15  Nisan  2024
 "Turizm Buluşması" Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
15  Nisan  2024
Saray, Köşk, Kasır ve Müze Gişelerinin Kapanış Saatinin Değiştirilmesi Hakkında...
HABERİ OKU
15  Nisan  2024
Turizm Haftası Kutlu Olsun
HABERİ OKU