IATA BSPLİNK ÇIKTI DOSYALARINDA YAŞANAN GECİKME VE KAYIP İŞLEMLER HAKKINDA ÖNEMLİ DUYURU
Değerli Üyelerimiz,
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (International Air Transport Association (IATA)) tarafından yapılan bilgilendirmeye istinaden;
IATA tarafından kaynaklanan teknik bir sorun nedeniyle BSPlink sistemlerinde bir gecikme yaşandığı bildirilmiş olup, bu sorunun 17 Mart 2025 tarihinden bu yana fatura çıktılarının kullanılabilirliğinde sorunlara yol açtığı, ayrıca 15 Mart 2025 tarihli bazı işlemlerin kaybolduğu bildirilmiştir.
Yaşanan teknik sorundan ADM/ACM (Havayolu Düzenleme/İptal Ücretleri), SPDR/SPCR (Özel Düzenleme/İptal Ücretleri) ve Geri Ödeme İşlemleri etkilenmiştir. Bu işlemler, normal süreçte 2025.03.01 fatura döneminde faturalandırılacakken, oluşan bu sorun dolayısı ile 2025.03.02 fatura dönemine taşınacaktır.
Yukarıda bahsedilen "kayıp işlemler" tekrar işleme alınacak olup 2025.03.02 fatura dönemi raporuna dahil edilecektir. Ancak IATA, acentelerinin IATA Müşteri Portalı üzerinden e-beyan (ICE) referansını kullanarak zamanında ödemelerini yapmaları gerekmektedir.
IATA, bu durumdan kaynaklanan karmaşıklık için özür dileyerek, üyelerimizin bu durumu seyahat acentalarındaki ilgili kişilerle paylaşılmasını rica etmektedir.
Sorularınız için doğrudan IATA Destek birimi ile iletişime geçebilirsiniz.
Saygılarımızla bilgilerinize sunarız.
Havayolu Biletleme ve IATA İhtisas Başkanlığı
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği
TÜRSAB