THY'DEN CHURNİNG CEZASI TALEBİMİZE, OLUMLU YANIT GELDİ
Değerli IATA Acentalarımız,
Kendilerini sektör temsilcisi gibi gösterme ve bu minvalde şahsi işlerini takip etme amacı ile kurulan derneklerden biri, Kültür ve Turizm Bakanlığını da yanlış bilgilendirerek, onca sorunumuzun içinde IATA seyahat acentalarının önemli ortak sorunuymuş gibi churning cezasını gündeme getirmiş ve maalesef seyahat acentalarımız yıllardır kesilmeyen cezaların gündeme gelip uygulanması gibi bir durumla karşı karşıya kalmıştır.
Birliğimiz, ortaya çıkan bu sorunun çözümü için THY yönetiminden erteleme talep etmiş ve sonuçlandırmıştır.
Bunun dışında iç hat devrelerinin sürelerinin uzatılması ile ilgili olarak ayrıca THY yönetim kurulu nezdinde girişimde bulunmuş olup sonuçları sizlerle ayrıca paylaşılacaktır.
TÜRSAB, seyahat acentalarının tümünü temsil ehliyetini kanundan alan, bu kapsamda tüm seyahat acentaları gibi IATA seyahat acentalarını da THY, diğer hava yolları ve IATA nezdinde temsil etmeye yetkili tek kurumdur. Bu yetki kapsamında, tıpkı yukarıda sözü edilen konularda olduğu gibi Birliğimiz üyelerinin her türlü sorun ve taleplerini dile getirmek, ilgililere iletmek ve takip ederek çözmek konusunda çalışmalarını aralıksız sürdürmektedir.
Sektörde yer alan havayolları ve IATA gibi Bakanlığımızın da bu gibi sektör sorunları ile ilgili hususlarda TÜRSAB’ın görüşlerini almak sorumluluğu vardır. Kurumumuzun deneyimine başvurulması halinde her türlü desteği göstermeye ve mevcut çalışmalar hakkında en doğru bilgileri aktarmaya hazır olduğumuzu bildiririz.
Saygılarımızla,