TÜRSAB KAREKODLU PLAKA BAŞVURU SÜRECİ VE ACENTA BİLGİLENDİRMESİ HAKKINDA DUYURU

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA NEDİR?

TÜRSAB karekodlu plaka, Seyahat Acentaları Yönetmeliği’nin 40’ıncı ve 41’inci maddelerinde “TÜRSAB araç plakası” olarak tanımlanan ve “araçlarda bulundurulması zorunlu belge” niteliği taşıyan bir belgedir. Turist taşıma araçlarında bulundurulması zorunlu olan bu belge, “TÜRSAB Karekodlu Plaka” olarak adlandırılmıştır.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA NEDEN GEREKLİDİR?

“TÜRSAB Karekodlu Plaka” paket tur, tur ve transfer hizmeti veren seyahat acentalarının “araçlarında bulundurulması zorunlu belge” statüsünde olup, bu plakanın düzenlenen her bir paket tur, tur ve transfer faaliyetinde hizmet veren araçta bulunması gerekmektedir.

TÜRSAB karekodlu plakanın, Seyahat Acentaları Yönetmeliği’nin 40 ve 41’inci maddeleri gereği “bulundurulması zorunlu belge” niteliği taşıması ve plakaların geçerliliğinin her takvim yılının bitiminde sonra ermesi nedeniyle bir sonraki yıla ait plaka taleplerinin aralık ayından başlamak suretiyle yapılması gerekmektedir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA NASIL ALINIR?

“TÜRSAB Karekodlu Plaka” başvuruları, seyahat acentası tarafından https://www.tursab.org.tr adresinden TÜRSAB ONLINE sistemi kullanılarak yapılabilir. Şifresi olmayan acentalarımız online şifre oluşturabilir. Acenta tarafından başka bir yerden başvuru yapılamamaktadır. Başvurularda ücret ödeme yapılmadan başvuru tamamlanmayacaktır. Ayrıca ödeme yapılmış olsa dahi “TÜRSAB Karekodlu Plaka” alma kriterlerini karşılayamayan acentaların başvuruları iptal edilip ödemiş oldukları ücretin iadesi gerçekleştirilerek başvuruları sonlandırılacaktır.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKADAN KAÇ ADET ALINABİLİR?

Seyahat Acentaları, karayolu taşıma faaliyetlerindeki ihtiyacının gerektirdiği sayıda plakayı talep edebilir.

Seyahat Acentaları, TÜRSAB ONLINE üzerinden yapacakları başvurularında tanımlanan sayı kadar plaka alabilecektir. Tanımlanan kapasitenin üzerindeki plaka talepleri için, Plaka Departmanı ve Plaka Komisyonu tarafından yapılacak değerlendirme sonrası belirlenen sayı kadar plakayı alabilecektir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA ALINAMAYAN HALLER NELERDİR?

Seyahat Acentasının Disiplin Kurulunda açık halde bulunan dosyası olması halinde, disiplin dosyası kapanmadan plaka başvuruları yapılamayacak ve yeni plaka basımı gerçekleştirilmeyecektir.

Seyahat Acentasının mevcut takvim yılı içerisinde Belge Kiralama faaliyetinden dolayı denetim personelleri tarafından tutulan bir tutanağı olması halinde, dosyanın hukuk servisine sevki, hukuk servisinin görüşü veya Disiplin Kuruluna sevk etmesi durumunda Disiplin Kurulu Kararı alınacak, Seyahat Acentası karar çıkıncaya kadar yeni plaka başvurularını yapamayacak ve acenta için yeni plaka basımı gerçekleşmeyecektir.

 

KAPASİTE RAPORU NEDİR? NEDEN İSTENİR?

Kapasite raporu bir acentanın taşıdığı yolcu sayısını, yapmış olduğu işi tanımlayan rapordur. Acentaların piyasadaki rekabet şartlarının belirlenmesi ve oluşacak fazla plaka dolaşımını engellemek adına yapılacak kısıtlama işleminin temini için istenir.

KAPASİTE RAPORU  : 2021 Yılına Ait Geçici Vergi Beyannamesi 

                                     : 2022 Yılına Ait 3. Dönem geçici vergi beyannamesi

D2 (var ise)                  : D2, E- Devlet, Ulaştırma Bakanlığı, Taşıt Belgesi Sorgulama / Düzenleme, ekranından alınacak barkotlu belge

SGK Hizmet Dökümü : SGK- E-Bildirge / Onaylanmış belgeler içine girdikten sonra belgeler kısmının altında yer alan “S. Hizmet” kısmından alınan barkotlu belge

Yaptığınız işi anlatan Yazı: Anlaşmalı olduğu otel, acenta, hastane, şirket vb. işletmeler hakkında iş kapasitesini anlatan yazı (bu yazıda teyit alınacak kişi telefon ya da mail adresleri yazılması tavsiye edilir. (Kişi bilgileri ve iletişimleri verilmesi zorunlu değildir.)

Acentanıza Ait web siteleri (var ise): TÜRSAB’A KAYITLI OLMASI GEREKMEKTEDİR.

TÜRSAB’da KAYDINIZ YOK İSE sicil@tursab.org.tr adresine acenta belge numaranızı yazarak size ait olan web sayfalarının isimlerini ve sosyal medya hesap isimlerinizi yazarak mail atınız. Size geri dönüş yapılacaktır.

Acentanıza ait sosyal medya hesapları (var ise): TÜRSAB’A KAYITLI OLMASI GEREKMEKTEDİR.

TÜRSAB’da KAYDINIZ YOK İSE sicil@tursab.org.tr adresine acenta belge numaranızı yazarak size ait olan web sayfalarının isimlerini ve sosyal medya hesap isimlerinizi yazarak mail atınız. Size geri dönüş yapılacaktır.


TÜRSAB KAREKODLU PLAKALAR KAÇ GÜNDE TESLİM EDİLMEKTEDİR?

TÜRSAB Karekodlu Plaka, başvuru tarihinden itibaren (teknik aksaklıklar hariç olmak üzere) 10 iş günü içerisinde başvuru yapılan Bölge Temsil Kurullarına veya arzu eden acentalarımızın adreslerine iletilecektir. Bahsi geçen adres sadece TÜRSAB kayıtlarında yer alan acentanın sicil kaydında bulunan adres olabilir. Farklı adreslere kargo gönderimi yapılmamaktadır. Kargonun adresten teslim alma sorumluluğu acentanıza aittir. Bir kez adrese kargo yapılıp teslim alınmayan ve TÜRSAB Genel Merkezine geri dönen plakalar, sadece acentanın kayıtlı olduğu Bölge Temsil Kuruluna gönderilecektir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKALAR NASIL KULLANILMALIDIR?

TÜRSAB Karekodlu Plakalar paket tur, tur ve transfer hizmeti başlangıcından önce TÜRSAB Online sayfasına girerek kullanılan plakanın seri numarası ile aktif edilmelidir. Paket Tur, tur veya transfer tarihi bitiminde ise pasif edilerek plakanızın sizin adınıza başkaları tarafından kullanılmasını engellemiş olursunuz. Plakanızı kullanmadığınız/kullanamadığınız durumlarda; “pasif”” duruma veya kaybettiğinizde “Kayıp/Çalıntı” durumuna almamanız halinde, araçta bulunan plaka sizin sayılacak ve işlem sizin acentanıza yapılacaktır.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKA FİYATLARI VE GEÇERLİLİK TARİHİ NEDİR?

TÜRSAB Karekodlu Plaka fiyatları her yıl değişmekte olup fiyatlar her yılın aralık ayında açıklanmaktadır. 2022 Yılı Plakaları 01.03.2023 tarihine kadar geçerli olacaktır.

 

TALEP EDİLEN PLAKA ADEDİ

2023 Plaka Ücreti

Plaka fiyatı 31.01.2023 tarihine kadar başvurularda geçerlidir.

31 Ocak 2023 Sonrası plaka fiyatları daha sonra açıklanacaktır.

550 TL

KDV DAHİLDİR.

 

 

 

 

 

 

 

 

01 Mart 2023 tarihine kadar 2022 Yılı Plakaları geçerli olacaktır. 01 Mart 2023 tarihi itibarıyla araçlarda bulunan 2022 Yılı Plakaları denetim ekibi tarafından toplanacak ve acentanın geri iadesinden sayılmayacaktır.

01 Mart 2023 tarihinden sonra 2022 Yılı Plakası olan veya 2023 Yılı Plakası bulunmayan tüm araçlara gerekli cezai işlem uygulanacaktır. Bu nedenle başvuruların açıldığı tarihte başvurularınızı yapmanızı ve plakalarınızı teslim almanızı rica ederiz.

 

ESKİ TARİHLİ TÜRSAB KAREKODLU PLAKALARI NE YAPABİLİRİZ?

Eski tarihli TÜRSAB PLAKALARI 50 TL KDV DAHİL BEDEL ÜZERİNDEN GERİ ALINACAKTIR. İADELERDEKİ PROSEDÜR AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDE GERÇEKLEŞECEKTİR.

ESKİ PLAKALAR ACENTALAR TARAFINDAN TÜRSAB GENEL MERKEZİNE KARGO VEYA ELDEN TESLİMAT İLE TESLİM EDİLECEKTİR. KARGO GÖNDERİMLERİ YURTİÇİ KARGO ŞUBELERİNDEN TÜRSAB HESABINDAN ÜCRETSİZ OLARAK YAPILABİLECEKTİR. FARKLI KARGO VEYA KURYE KULLANILMASI DURUMUNDA ÖDEMELERİ ACENTA TARAFINDAN YAPILMASI GEREKMEKTEDİR.

GÖNDERİLEN KARGONUN İÇİNDE TOPLAM SAYIYI BELİRTEN YAZI VE TOPLAM SAYININ 50 TL KDV DAHİL FİYATI İLE ÇARPILMIŞ OLARAK “PLAKA GERİ DÖNÜŞÜM BEDELİ” AÇIKLAMASI İLE AŞAĞIDAKİ ADRESE KESİLMİŞ FATURASI BULUNACAKTIR. AÇIKLAMASINDA “PLAKA GERİ DÖNÜŞÜM BEDELİ” YAZMAYAN FATURALAR KABUL EDİLMEYECEKTİR.

KESİLEN FATURA TUTARI BİR SONRAKİ PLAKA ALIMI İÇİN KULLANILACAK OLUP BAŞKA HERHANGİ BİR HİZMETE VEYA BORCA MAHSUP EDİLMEYECEKTİR. 

İADE PLAKALAR, SADECE ADINA TAHSİS EDİLEN ACENTANIN TİCARİ ÜNVANINA AİT ŞİRKETTEN KESİLEN FATURA KARŞILIĞI GERİ ALINACAKTIR.

 

FATURA AÇIKLAMASI:

PLAKA GERİ DÖNÜŞÜM BEDELİ

 

FATURA ADRESİ:

TÜRKİYE SEYAHAT ACENTALARI BİRLİĞİ İKTİSADİ İŞLETMESİ

DİKİLİTAŞ MAHALLESİ AŞIK KEREM SOKAK NO 40 BEŞİKTAŞ İSTANBUL VERGİ DAİRESİ MECİDİYEKÖY VD. VERGİ NO: 8790977258

 

AİDAT BORCUM VARSA PLAKA ALABİLİR MİYİM?

30440 sayılı Resmî Gazete yayımlanan Seyahat Acentaları Birliği Yönetmeliği’nin 15’inci maddesinin 3’üncü fıkrasındaki “aidat borcu olan seyahat acentasının, Birlik tarafından üyelerine sunulan genel hizmetlerden yararlanma hakları askıya alınır.” hükmü kapsamında, TÜRSAB Karekodlu Araç Plakası almak isteyen Seyahat Acentalarımızın aidat borcu bulunmaması gerekmektedir.

  • Plaka talebinde bulunan Birlik üyesi Seyahat Acentasının 2021 ve öncesi yıllara ait aidat borcu var ise, talep edilen plaka sayısına bakılmaksızın plaka talebi 1 adet ücretli olarak karşılanacaktır.

 

  • Plaka talebinde bulunan Birlik üyesi Seyahat Acentasının 2022 yılına ait aidat borcu var ise, talep edilen plaka sayısına bakılmaksızın plaka talebi 3 adet ücretli olarak karşılanacaktır.

 

  • Plaka talebinde bulunan Birlik üyesi Seyahat Acentası, 2022 yılında yapılandırma yaparak plakasını almış ve sonradan yapılandırma kurallarına uymamış ise, 2022’de yapmış olduğu yapılandırma borcunun tamamını ve 2022  aidatını kredi kartı veya nakit ödeme olarak kapatmadan 2023 yılında plaka alımı yapamayacaktır.

 

GEÇİCİ YAZI VERİLMEMESİ HUSUSU

Seyahat Acentalarının başvuruları akabinde plakanın teslim edileceği zamana kadar faaliyetlerini sürdürebilmeleri için geçici yazı hazırlanmayacaktır. Bu nedenle Seyahat Acentalarının plaka başvurularını bu hususa göre yapmaları, her türlü organizasyonlarında araçlarında “TÜRSAB Karekodlu Araç Plakası” bulundurmaları önem arz etmektedir.

 

TÜRSAB KAREKODLU PLAKALARIN KAYBOLMASI VEYA ÇALINMASI DURUMUNDA NE YAPILMALIDIR?

TÜRSAB Online platformunda yer alan “PLAKA DURUMU GÜNCELLE” bölümünden plakanın kodunu girerek, plaka durumunu ‘Kayıp’ veya ‘Çalıntı’ olarak işaretleyip kullanıma kapatması gerekmektedir. Plakalarını kapatmayan acentaların plakalarının farklı bir araçta kullanılması veya kaçak turlarda faaliyet göstermesinden doğacak sorumluluğun plaka sahibi acentada olduğu unutulmamalıdır.

 

Karekodlu Plaka Taahhütnamesi için tıklayınız

TÜM HABERLER
03  Şubat  2023
Güney Marmara Bölge Temsil Kurulumuz Tarafından Bulgaristan İnceleme Gezisi Düz...
HABERİ OKU
03  Şubat  2023
TÜRSAB Akademik Kurulu Toplantısı Gerçekleşti
HABERİ OKU
03  Şubat  2023
Hatay BTK Sosyal Sorumluluk Projesi Kapsamında İhtiyaç Sahibi Çocuklarla Bir Ar...
HABERİ OKU
02  Şubat  2023
ISO:9001-2015 Kalite Yönetim Sistemi Denetimimiz Gerçekleşti
HABERİ OKU
01  Şubat  2023
TÜRSAB Heyetimiz İspanya Krallığı İstanbul Başkonsolosu Alvaro de La Riva Guzmá...
HABERİ OKU
01  Şubat  2023
İŞKUR Bursa İl Müdürü Eren Türkmen ve İŞKUR Heyeti Güney Marmara Bölge Temsil K...
HABERİ OKU
31  Ocak  2023
İstanbul Fatih Bölge Temsil Kurulu Heyeti Genel Merkezimizi Ziyaret Etti
HABERİ OKU
31  Ocak  2023
Mezopotamya Bölge Temsil Kurulu Heyeti Genel Merkezimizi Ziyaret Etti
HABERİ OKU
TÜM DUYURULAR
02  Şubat  2023
TÜRSAB İŞKUR İş Birliği Anlaşması Kapsamında SGK ve İŞKUR Teşvikleri Hakkında D...
HABERİ OKU
02  Şubat  2023
TÜRSAB ITB Berlin Uluslararası Turizm Fuarı'na Katılıyor
HABERİ OKU
01  Şubat  2023
"Barcelona Connects Türkiye" Etkinliği Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
31  Ocak  2023
Kültür Keşifleri Canlı Yayını 1 Şubat Çarşamba | 14.00
HABERİ OKU
30  Ocak  2023
TÜRSAB İŞKUR İş Birliği Protokolü İmza Töreni TÜRSAB TV'de
HABERİ OKU
30  Ocak  2023
Resmi Gazete’de Yayımlanan 7432 Sayılı Uludağ Alanı Hakkında Kanun ve 117 Sayıl...
HABERİ OKU
27  Ocak  2023
Firmaların Yurt Dışı Kaynaklı Dövizlerinin Türk Lirasına Dönüşümünün Desteklenm...
HABERİ OKU
26  Ocak  2023
Regaip Kandilimiz Mübarek Olsun
HABERİ OKU