BRITISH AIRWAYS VE IBERIA HAKKINDA DUYURU
830D Sayılı IATA Kararı’na ilişkin, IATA tarafından akredite edilen tüm seyahat acentalarında operasyonel kesintilerin yaşanması durumunda; havayollarıyla iletişime geçebilmesi amacıyla müşteri iletişim bilgilerini, havayollarına temin etmesini gerektirecek şekilde 1 Haziran 2019 tarihinde değiştirilecektir.
Bu yeni standart müşterinin operasyonel kesintiler sırasında ilgili ve faydalı bilgilere erişmesini temin etmektedir.
830D Sayılı Karar, Seyahat Acentası El Kitabı (TAH) dahilindeki Yolcu Acentası Konferansı (PaConf) Kararlarının güncel suretlerine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
https://www.iata.org/…/travel-tourism/Pages/resolutions.aspx
Üyelerimizin bu yeni süreci prosedürlerine dahil etmesi ve özellikle ön saflarda (kontuar/banko) yer alan personelin bu konuda eksiksiz bilgi sahibi olması son derece önem arz etmektedir.
Aynı gereklilik, On-Line, OTA, Aplikasyon, Çevrimiçi platformlar vs. üzerinden veya şahsen rezervasyon yapılan araçlar üzerinden faaliyet gösteren seyahat acentaları söz konusu olduğunda bu gerekliliklerin rezervasyon akışına dahil edilmesi gerekecektir.
Acentalardan talep edilecek olan gereklilikler aşağıda aynen aktarılmıştır:
1. Her yolcuya “iletişim bilgilerinin (cep telefonu ve/veya e-posta) uçuş programına dahil olan havayollarına bir operasyonel kesinti sırasında iletişime geçmeleri amacıyla temin edilmesini isteyip istemediklerini” aktif bir şekilde sorulacaktır
2. Yolcunun bu bilgiyi havayollarına vermeyi istemesi durumunda acente PNR’a “rezervasyon işlemlerinin tabi olduğu Kararlar uyarınca” ibaresini yazılacaktır. Böylece bu amaçla tasarlanan SSR’ların 766 sayılı Kararın verdiği yetki uyarınca AIRIMP’de yayınlandığı manasına gelecektir
3. Yolcunun iletişim bilgilerini vermek istemediği durumlarda seyahat acentası “uçuşun iptal edilmesi ya da program üzerinde yapılan değişiklikler (kalkış sırasında söz konusu olan gecikmeler dahil) hakkında havayollarından bilgi alamayacaklarını yolcuya aktif olarak bildirmesi gerekecek ve olumsuz yanıtın PNR’a dahil edilmesi sağlanacaktır”
British Airways ve IBERIA bu politikaya uygun hareket edilmesini takip edecek olup, doğru rezervasyon prosedürlerini uygulamadığı tespit edilen tüm seyahat acentaları, havayolları tarafından alınan uygun aksiyona maruz kalacaktır
SSS kısmında bulunmayan herhangi bir sorunuz olduğu takdirde, British Airways - IBERIA ile doğrudan iletişime geçebilirisiniz.
Üyelerimize saygıyla duyurulur.