BRITISH AIRWAYS VE IBERIA HAKKINDA DUYURU

830D Sayılı IATA Kararı’na ilişkin, IATA tarafından akredite edilen tüm seyahat acentalarında operasyonel kesintilerin yaşanması durumunda; havayollarıyla iletişime geçebilmesi amacıyla müşteri iletişim bilgilerini, havayollarına temin etmesini gerektirecek şekilde 1 Haziran 2019 tarihinde değiştirilecektir.

Bu yeni standart müşterinin operasyonel kesintiler sırasında ilgili ve faydalı bilgilere erişmesini temin etmektedir.

830D Sayılı Karar, Seyahat Acentası El Kitabı (TAH) dahilindeki Yolcu Acentası Konferansı (PaConf) Kararlarının güncel suretlerine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

https://www.iata.org/…/travel-tourism/Pages/resolutions.aspx 

Üyelerimizin bu yeni süreci prosedürlerine dahil etmesi ve özellikle ön saflarda (kontuar/banko) yer alan personelin bu konuda eksiksiz bilgi sahibi olması son derece önem arz etmektedir.

Aynı gereklilik, On-Line, OTA, Aplikasyon, Çevrimiçi platformlar vs. üzerinden veya şahsen rezervasyon yapılan araçlar üzerinden faaliyet gösteren seyahat acentaları söz konusu olduğunda bu gerekliliklerin rezervasyon akışına dahil edilmesi gerekecektir.

Acentalardan talep edilecek olan gereklilikler aşağıda aynen aktarılmıştır:

1. Her yolcuya “iletişim bilgilerinin (cep telefonu ve/veya e-posta) uçuş programına dahil olan havayollarına bir operasyonel kesinti sırasında iletişime geçmeleri amacıyla temin edilmesini isteyip istemediklerini” aktif bir şekilde sorulacaktır

2. Yolcunun bu bilgiyi havayollarına vermeyi istemesi durumunda acente PNR’a “rezervasyon işlemlerinin tabi olduğu Kararlar uyarınca” ibaresini yazılacaktır. Böylece bu amaçla tasarlanan SSR’ların 766 sayılı Kararın verdiği yetki uyarınca AIRIMP’de yayınlandığı manasına gelecektir

3. Yolcunun iletişim bilgilerini vermek istemediği durumlarda seyahat acentası “uçuşun iptal edilmesi ya da program üzerinde yapılan değişiklikler (kalkış sırasında söz konusu olan gecikmeler dahil) hakkında havayollarından bilgi alamayacaklarını yolcuya aktif olarak bildirmesi gerekecek ve olumsuz yanıtın PNR’a dahil edilmesi sağlanacaktır”

British Airways ve IBERIA bu politikaya uygun hareket edilmesini takip edecek olup, doğru rezervasyon prosedürlerini uygulamadığı tespit edilen tüm seyahat acentaları, havayolları tarafından alınan uygun aksiyona maruz kalacaktır

SSS kısmında bulunmayan herhangi bir sorunuz olduğu takdirde, British Airways - IBERIA ile doğrudan iletişime geçebilirisiniz.

Üyelerimize saygıyla duyurulur.

TÜM HABERLER
25  Nisan  2024
TÜRSAB Heyetimiz, 'Meksika Turizm Tanıtım Etkinliği'ne Katıldı
HABERİ OKU
25  Nisan  2024
İran İslam Cumhuriyeti Heyeti, Kuzeydoğu Anadolu Bölge Başkanlığımızı Ziyaret E...
HABERİ OKU
24  Nisan  2024
TÜRSAB Gastronomi Turizmi İhtisas Başkanlığı Aylık Toplantısı Gerçekleştirildi
HABERİ OKU
24  Nisan  2024
Turistik Diyarbakır Ekspresi, Tarihi Ankara Garı'ndan İlk Seferine Başladı
HABERİ OKU
24  Nisan  2024
Medine Umre ve Ziyaret Forumu Başladı
HABERİ OKU
22  Nisan  2024
TURSAV Heyetimiz, TÜRSAB Turizm ve Meslek Lisesi’nde Bir Toplantı Gerçekleştird
HABERİ OKU
19  Nisan  2024
Güney Marmara BTK, Yalova İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü İş Birliği ile Bilgilen...
HABERİ OKU
19  Nisan  2024
Bodrum BTK Heyetimiz, Turizm Haftası Kapsamında Düzenlenen Etkinliklere Katıldı
HABERİ OKU
TÜM DUYURULAR
25  Nisan  2024
59. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu ve Uluslararası İstanbul Yarı Marato...
HABERİ OKU
25  Nisan  2024
Enformasyon Memurluğu Yabancı Dil Online Yazılı Sınavı Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
22  Nisan  2024
"İstanbul Turizm Fuarı" Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
19  Nisan  2024
Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA) Tarafından Başlatılan Batı Karadeniz'i Ke...
HABERİ OKU
19  Nisan  2024
Turist Rehberliği Meslek Kanunu’ndaki Değişikliklere İlişkin Önemli Duyuru
HABERİ OKU
19  Nisan  2024
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramında Uygulanacak Ziyaret Hizmetleri Ha...
HABERİ OKU
18  Nisan  2024
Enformasyon Memurluğu Turizm Bilgisi Sınavı Hakkında Önemli Duyuru
HABERİ OKU
17  Nisan  2024
Milli Saraylar Acenta Portalı Faaliyete Başladı
HABERİ OKU