BASIN AÇIKLAMASI

Club Calista Turizm Seyahat Acentası hakkında kurumumuza ulaşan yazılı ve sözlü şikayetler üzerine TÜRSAB harekete geçmiş ve yapılan incelemeler neticesinde yasal süreci başlatmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda; söz konusu acentanın, çeşitli tarihlerde otel rezervasyonu yapma taahhüdü ile misafirlerinden para tahsil ettiği, ancak Seyahat Acentası Sözleşmesi’nde taahhüt ettiği hizmetlerin başlangıcından önce söz konusu rezervasyonları iptal ettiği ve bu durumun tüketicilere bildirilmediği belirlenmiştir. Acentanın, sözleşmeye aykırı davrandığı için oluşan tüketici mağduriyetlerinin giderilmesine yönelik herhangi bir girişimde bulunmadığı da tespit edilmiştir.

TÜRSAB Denetim Ekipleri, şikayetler sebebi ile söz konusu acentanın Birliğimiz kayıtlarındaki iş yeri adresinde faaliyet denetiminde bulunmuştur. Acentanın verilen adreste faaliyette olmadığı tespit edilmiştir. Seyahat Acentası hakkında sözleşme gereklerini yerine getirmeyerek müşterilerin mağduriyetlerinin giderilmesine yönelik, Birliğimiz işlemlerini akıbetsiz bırakmaya sebebiyet verdiği belirlenmiştir.  Bu nedenle Club Calista Turizm Seyahat Acentası hakkında Başkanlığımıza ulaşan tüm şikayetler T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'na iletilmiş olup, 1618 Sayılı Yasanın ilgili maddeleri doğrultusunda acenta hakkında idari işlem başlatılması talep edilmiştir.

TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya,yaşanan mağduriyetle ilgili 1618 sayılı Seyahat Acentaları Kanunu’nun yetersizliğine dikkat çekti. Bağlıkaya: “1618 sayılı kanunun acilen tüketici mağduriyetini engellemek ve işini düzgün yapan seyahat acentalarının haklarını korumak adına yeniden düzenlenmesi ve tüm seyahat sürecini kapsayan sigorta sisteminin uygulanmaya başlanması gerekliliğini bir kez daha gözler önüne serilmiştir. TÜRSAB olarak tüketicilerin mağduriyetinin giderilmesi için yasal sürecin takipçisi olmaya devam edeceğiz” dedi.

Paket tur olmayan rezervasyonların kanun gereği zorunlu sigorta kapsamında olmadığı açıktır ancak tüketicilerin ihtiyari olarak sigorta yaptırma ve bu gibi olaylarda kendilerini koruma altına alma olanağı mevcuttur. Bu durumda da, sigorta ile tüketici doğrudan ilişki içinde olduğu için bununTÜRSAB tarafından bilinmesi ya da takip edilmesi mümkün değildir. Ancak bu olay göstermektedir ki mevzuatta yer alan sigortaya ilişkin düzenlemeler bir an önce elden geçirilmeli ve paket tur olmayan seyahat ürünleri ile satışı gerçekleşmiş ancak başlamamış satış işlemleri de sigorta kapsamına alınmalıdır.

TÜRSAB
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği 

TÜM HABERLER
22  Temmuz  2019
TURSAV Vakıf toplantısı, Genel Merkezimizde gerçekleştirildi
HABERİ OKU
19  Temmuz  2019
Jean Claude Van Damme, TÜRSAB Denetim Ekiplerince Görüntülendi
HABERİ OKU
19  Temmuz  2019
Vefat ve Başsağlığı
HABERİ OKU
15  Temmuz  2019
Vefat ve Başsağlığı
HABERİ OKU
14  Temmuz  2019
Seyahat Acentaları Düzce İnfosunda Buluştu
HABERİ OKU
14  Temmuz  2019
Vefat ve Başsağlığı
HABERİ OKU
12  Temmuz  2019
Meksika İstanbul Konsolosu Julio Escobedo’nun TÜRSAB Ziyareti
HABERİ OKU
11  Temmuz  2019
Vefat ve Başsağlığı
HABERİ OKU
TÜM DUYURULAR
19  Temmuz  2019
2019 Hac Organizasyonu Görevli Telefon Rehberi Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
19  Temmuz  2019
Hac Umre ve İnanç Turizmi Fuarı Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
18  Temmuz  2019
30.06.2019 Tarihli Enformasyon Memurluğu Sınav Sonuçları
HABERİ OKU
18  Temmuz  2019
Travel Turkey İzmir Turizm Fuar ve Kongresi / 5-7 Aralık 2019
HABERİ OKU
18  Temmuz  2019
DEİK / Türkiye – Özbekistan İş Forumu, 23 Temmuz 2019, Ankara
HABERİ OKU
17  Temmuz  2019
İlker Ünsever ile Turizm Hukuku
HABERİ OKU
16  Temmuz  2019
Karadağ’ın Vize Rejimi Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
15  Temmuz  2019
Ömer Kartın ile Gastronomi Sohbetleri
HABERİ OKU